Monolog w twórczej komunikacji. Rosyjski teatr i film
Niniejsza publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy lubią i cenią rosyjską literaturę, teatr i film.
Mówienie i prawda. O czasownikowych wykładnikach wiedzy niezweryfikowanej przez mówiącego
Przedmiot książki stanowi analiza semantyczno-składniowych właściwości grupy polskich czasowników, takich jak twierdzić, że_, stwierdzić, że_, utrzymywać, że_, zapewniać, że_, deklarować, że_, oświadczać, że_ i głosić, że_.
Możliwości doskonalenia zabezpieczenia technicznego w działaniach bojowych
Rozwój zabezpieczenia technicznego dotyka wielu aspektów i wymaga wielu analiz.
My z Nich 2. Spuścizna językoznawców drugiej połowy XX wieku
Tom zawiera 17 tekstów, prezentujących tę samą liczbę językoznawców, napisanych przez 19 autorów i współautorów. Układ tomu jest alfabetyczny, według nazwisk przywoływanych językoznawców.
My z Nich. Spuścizna językoznawców Uniwersytetu Warszawskiego
Publikacja tomu "My z Nich. Spuścizna językoznawców Uniwersytetu Warszawskiego" zbiega się w czasie z dwiema ważnymi dla nas datami: dwusetną rocznicą powstania Uniwersytetu Warszawskiego, przypadającą w roku minionym i również dwusetną rocznicą początków polonistyki warszawskiej, datowaną na rok 1818.
Jest to książka z zakresu teorii i filozofii języka oparta w swej warstwie ilustracyjnej głównie na faktach polszczyzny; wśród filologów może więc zainteresować szczególnie polonistów.
Nasz świat w słowach polskich i rosyjskich zaklęty
Słowo, najbardziej potrzebne i najbardziej precyzyjne narzędzie, jakim posługuje się istota ludzka, służy jej we wszystkich dziedzinach życia.
Niebezpieczne zwierzęta morskie
Opisy zwierząt ilustrowane są kolorowymi rysunkami i zdjęciami.
NITROKS – poradnik dla nurków to pełne kompendium współczesnej wiedzy na temat zastosowania sztucznych mieszanin oddechowych zawierających tlen i azot, w nurkowaniu rekreacyjnym– zarówno sportowym, jak i technicznym.
Nowa retoryka teatru. Między wczoraj a jutro
Książka jest próbą pokazania, jaką materią i tworzywem teatralnym staje się dramat w rękach reżyserów, inscenizatorów, aktorów, pedagogów.