Książka jest próbą kompleksowej analizy imiennictwa chłopów i szlachty – zamieszkujących w XVIII wieku wiejską parafię Stoczek położoną na historycznym pograniczu Mazowsza i Podlasia.
Kalendarium polskiej prasy, radia i telewizji
Książka jest kroniką najważniejszych wydarzeń z dziejów polskich i w Polsce funkcjonujących mediów do roku 2011.
Wokół jednej Europy. Niemcy, Polska i Ruś w perspektywie Europy Środkowo-Wschodniej
Książka poświęcona jest nowej koncepcji Europy Środkowo-Wschodniej i badań kulturowych.
Książka „Polskie kontroświecenie” powstała w wyniku trwajacych kilka lat badań w bibliotekach, archiwach państwowych, kościelnych i zakonnych, w kraju i za granicą.
Forum Muzykologiczne 2012-2013
42. Konferencja Muzykologiczna ZKP „Musica ecclesiastica – vetus et nova” odbyła się w dn. 23–25 października 2013 roku w Opolu i Nysie. Jej współorganizatorem – obok Sekcji Muzykologów ZKP – była Katedra Muzyki Kościelnej i Wychowania Muzycznego Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego.
Elementy geometrii różniczkowej w zadaniach
Podręcznik jest omówieniem pojęć i twierdzeń geometrii różniczkowej w zakresie pierwszych lat studiów matematycznych oraz technicznych.
Sztuczna inteligencja nie tylko dla humanistów
Od ponad dwóch dekad nie nastąpił żaden istotny postęp ani przełom w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki – zgodzili się naukowcy, uczestnicy sympozjum „Brains, Minds and Machines” zorganizowanego w Massachusetts Institute of Technology (MIT) w USA w dniach 4–5 maja 2011r.
Wstęp do algebry z elementami teorii liczb
Niniejsze opracowanie obejmuje materiał z zakresu algebry, algebry liniowej i elementów teorii liczb, jaki był wykładany w latach 2000-2021 dla studentów Wydziału Cybernetyki, Elektroniki i Mechanicznego WAT
Polski Rocznik Muzykologiczny 2013
Większość artykułów zgromadzonych w XI tomie Rocznika dotyczy nurtu dziejów kultury muzycznej stykającego się z kwestiami wyznaniowymi. Teksty te są bowiem pokłosiem 42. Konferencji Muzykologicznej ZKP „Musica ecclesiastica – vetus et nova” (Opole–Nysa 2013).
Błędy myślenia powszechnie wykorzystywane są w reklamie, a merytoryczny dyskurs polityczny coraz częściej zastępują fajerwerki chwytów erystycznych i sztuczek socjotechnicznych.