Zwrotność pojazdów
- Dodaj recenzję:
- Kod: 173
-
Dostępność:
na zamówienie
- Autor: Przemysław Simiski
- ISBN: 978-83-7798-017-0
- Format / Liczba stron: B5 / 136
- Oprawa: miękka
- Wyd. / rok wydania: 1 / 2011
- szt.
- 52,50 zł
W książce zaprezentowano podstawy teoretyczne związane z zagadnieniami zwrotności pojazdów, zwłaszcza wieloosiowych. Przedstawiono w ujęciu analitycznym zagadnienia zwrotności samochodów ciężarowych wykorzystywanych w sektorach: przemysłu (kopalnie, budowy), służb ratowniczych (straż pożarna, pojazdy ewakuacji technicznej) oraz wojskowych. Zaproponowano metodę zmniejszenia promienia skrętu przez co poprawę efektywności tych pojazdów w wykonywaniu zadań zgodnych z przeznaczeniem.
W książce zaprezentowano podstawy teoretyczne związane z zagadnieniami zwrotności pojazdów, zwłaszcza wieloosiowych. Przedstawiono w ujęciu analitycznym zagadnienia zwrotności samochodów ciężarowych wykorzystywanych w sektorach: przemysłu (kopalnie, budowy), służb ratowniczych (straż pożarna, pojazdy ewakuacji technicznej) oraz wojskowych. Zaproponowano metodę zmniejszenia promienia skrętu przez co poprawę efektywności tych pojazdów w wykonywaniu zadań zgodnych z przeznaczeniem.
W pracy zajęto się badaniami nad polepszeniem zwrotności pojazdów kołowych na sztywnym oraz podatnym podłożu. Część pracy stanowią badania symulacyjne, mające na celu sprawdzenie możliwości zmniejszenia promienia skrętu pojazdu trzyosiowego. Przeprowadzono szereg symulacji sprawdzających wpływ na zwrotność pojazdu: rodzaju nawierzchni, obciążenia pojazdu, prędkości, konfiguracji układu realizującego redukcję promienia skrętu. Przeprowadzono poligonowe badania pojazdu czteroosiowego, wyposażonego w układ redukcji promienia skrętu.
W pracy zajęto się badaniami nad polepszeniem zwrotności pojazdów kołowych na sztywnym oraz podatnym podłożu. Część pracy stanowią badania symulacyjne, mające na celu sprawdzenie możliwości zmniejszenia promienia skrętu pojazdu trzyosiowego. Przeprowadzono szereg symulacji sprawdzających wpływ na zwrotność pojazdu: rodzaju nawierzchni, obciążenia pojazdu, prędkości, konfiguracji układu realizującego redukcję promienia skrętu. Przeprowadzono poligonowe badania pojazdu czteroosiowego, wyposażonego w układ redukcji promienia skrętu.